Sunday 15 January 2012

Biar Rasa DAN Hati seiring dan sejalan...



Buat sahabat-sahabat diluar sana...
baca dulu post ni sampai habis,,,
kemudian baru komen...

No.1~Anda berhadapan dengan si dia.Anda rasa tapak tanganmu berkeringat, hatimu berdebar kencang dan suaramu seakan tersekat di rongga dada.Dalam HATI...hakikatnya..itu bukan CINTA tetapi SUKA.

No.2~Anda ternampak kelibatnya.Mata anda tidak terlepas dari terus memandangnya walaupun si dia tidak perasan kehadiran anda di situ.Dalam HATI...hakikatnya..itu bukan CINTA tetapi NAFSU.

No.3~Pandangan matanya sungguh menusuk kalbu hingga membuatkan anda terleka dan tertawan.Anda berasa betapa bahagianya anda apabila menjadi perhatiannya.Dalam HATI...hakikatnya..itu bukan CINTA tetapi..ANGAU.
    
No.4~Si dia menyakitkan hati anda.Memamg anda terasa pedih dengan kesalahan yang dilakukannya tetapi anda memaafkannya jua.Anda lebih memandang kebaikannya dari perkara salah yang dilakukan itu.Dalam HATI...hakikatnya..itu bukan CINTA tetapi..PERSAHABATAN.


No.5~Anda sanggup membuat apa saja demi dia termasuklah memenuhi permintaannya membelikan pelbagai jenis hadiah biar pun ada yang di luar kemampuan anda.Demi si dia, lautan api sanggup ku renangi.Apatah lagi sampai poket pun kering kontang.Anda sanggup! Anda rela! Dalam HATI...hakikatnya..itu bukan CINTA tetapi MURAH HATI...

TETAPI...

Adakah anda terus bertahan biarpun sejuta rasa bercampur baur di hati anda? Antara kesakitan dan kegembiraan, hingga membutakan anda untuk terus mengakui betapa hebatnya perasaan yang anda alami. Anda mahu terus bersamanya. Bagaikan kuasa magnet yang menarik perhatian anda terhadapnya.ITULAH CINTA.

Apakah anda sanggup menerima kesalahannya kerana menganggap tiada manusia yang sempurna dan tiada manusia yang terlepas dari melakukan kesilapan. Jika demikian, ITULAH CINTA.

Anda sanggup menangis dan bersusah payah bersamanya. Anda sanggup melalui segala suka dan duka bersamanya biar pun sebenarnya anda berpeluang melepasi tahap tersebut tanpanya. Anda harus kuat kerana dia. Anda juga ikhlas mencintainya kerana ALLAH...dan anda sanggup berpisah dengannya jika seandainya itulah takdir dariNYA. Anda mengetahui bahawa CINTA SEJATI itu tidak bermakna memiliki tetapi cukup sekadar kita dapat melihat si dia bahagia di samping orang yang dia sayangi. ITULAH DINAMAKAN CINTA SEJATI.

untuk itu buat sahabat-sahabat diluar sana, jom sama-sama kita banyakkan berdoa kepada Allah agar kita dipertemukan dengan jodoh yang baik dan diredhai olehNya



Alhamdulillah
Segala Puji Bagi Allah
Tuhan Pencipta Sekalian Alam


0 comments:

Post a Comment